Filtr cząstek stałych (DPF lub FAP) to innowacyjny komponent, precyzyjnie umieszczony w układach wydechowych zarówno silników wysokoprężnych, jak i benzynowych. Jego głównym celem jest skuteczne oczyszczanie gazów spalinowych z mikroskopijnych, stałych cząstek, które mogą być szkodliwe dla środowiska i zdrowia. Warto podkreślić, że od roku 2005, wszystkie samochody napędzane silnikiem Diesla, opuszczające linie produkcyjne, zostały wyposażone w ten innowacyjny filtr. Dzięki niemu, pojazdy te spełniają najwyższe normy emisji, co ma znaczący wpływ na poprawę jakości powietrza w naszych miastach oraz na wspieranie działań proekologicznych.

Czynniki wpływające na sprawność filtra

Aby pełniej zrozumieć, jak skutecznie działa filtr cząstek stałych (DPF/FAP), warto dokładniej przyjrzeć się różnorodnym elementom, które wywierają wpływ na jego wydajność. Istnieje szereg kluczowych czynników, które odgrywają niezwykle istotną rolę w kształtowaniu efektywności tego innowacyjnego rozwiązania. Posiadanie pełnej świadomości tych determinujących czynników jest nie tylko zalecane, ale wręcz konieczne w kontekście utrzymania optymalnej pracy filtra.

   Stan silnika

  Jakość paliwa

   Styl jazdy

Problematyka zapychania filtra

Często trudno jest precyzyjnie określić przyczynę zapychania się filtra cząstek stałych. Ten proces może być wynikiem różnorodnych czynników, a ich identyfikacja może być wyzwaniem. Bagatelizowanie tego zjawiska może prowadzić do poważnych konsekwencji dla wydajności i trwałości pojazdu. Zapchany filtr może ograniczać przepływ spalin, co może negatywnie wpłynąć na sprawność silnika oraz emisję gazów. Jest to kwestia wymagająca uwagi i czasowej reakcji w celu zachowania optymalnego działania pojazdu.

21

34

Usuwanie DPF - Co to oznacza?

Proces usuwania DPF jest kompleksowym działaniem, które obejmuje szereg precyzyjnych kroków. Polega on na starannym demontażu uszkodzonego wkładu filtra cząstek stałych oraz dokładnej modyfikacji oprogramowania pojazdu. W ramach tych zmian, następuje wyłączenie obsługi filtra, co dezaktywuje proces regeneracji. Całość tego procesu wymaga precyzji oraz specjalistycznego know-how, aby zagwarantować, że pojazd będzie działał sprawnie i wydajnie po usunięciu DPF.

Wyprogramowanie DPF - Najpopularniejsze Rozwiązanie

Wyprogramowanie DPF to najczęstsza metoda wybierana przez naszych klientów. Zapewnia bezproblemowe użytkowanie pojazdu. Po usunięciu nie ma konieczności dolewania płynu katalitycznego (FAP). Dodatkowo, po wykonanej usłudze, znikają wszystkie błędy i skutki w postaci trybu awaryjnego związanego z nieprawidłowym działaniem filtra DPF.

Zalety Usuwania DPF

Rozważając usunięcie filtru cząstek stałych (DPF), warto wziąć pod uwagę szereg pozytywnych aspektów, które z tym się wiążą. Przeprowadzenie tego procesu może przyczynić się do poprawy kilku kluczowych parametrów funkcjonowania pojazdu. Oto niektóre z najistotniejszych korzyści:

   Zmniejszenie spalania

Usunięcie DPF może wpłynąć na redukcję zużycia paliwa, co w dłuższej perspektywie może przekładać się na oszczędności dla właściciela pojazdu.

  Brak ryzyka rozrzedzenia oleju silnikowego

DPF, w przypadku nieprawidłowego funkcjonowania, może przyczynić się do rozrzedzenia oleju, co stanowi istotne zagrożenie dla kondycji silnika. Jego usunięcie eliminuje to ryzyko.

   Brak konieczności bezcelowej kontynuacji jazdy w celu dopalenia filtra

Często konieczność specjalnej jazdy w celu aktywacji procesu regeneracji filtra może być uciążliwa i niepraktyczna. Po usunięciu DPF, ta konieczność zostaje wyeliminowana.


Prosimy pamiętać, że po usunięciu DPF samochód nie może być używany na drodze publicznej.

Skontaktuj się z nami

ul. Handlowa 11, 09-100 Płońsk

Godziny otwarcia

Poniedziałek
8:00-17:00
Wtorek
8:00-17:00
Środa
8:00-17:00
Czwartek
8:00-17:00
Piątek
8:00-17:00
Sobota
ZAMKNIĘTE
Niedziela
ZAMKNIĘTE

Napisz do nas


    Pola z * są wymagane.